Giriş | Kayıt Ol
Kullanıcı Adı :

Şifre :


GİT
 

  Ara Arşiv

Etkinlik Ajandası

<- Nisan 2014 ->
P
S
Ç
P
C
Ct
P
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Anket


 
Ana Sayfa > >
Çoğulculuk ve Meşruiyet Krizi

SİVİL TOPLUM DERGİSİ
YIL : 2 SAYI : 5/ OCAK - MART 2004
Yazının amacı Batılı modernlikte içkin meşruiyet krizi açısından çağımızdaki plüralizmin dinamiklerini ve mukadderatını sorgulamaktır. Öncelikle farklı türleri olan çoğulculuğun özünde meşruiyet krizine ilişkin bir olgu olduğu tespit edilmiş ve bunun modern dünyaya özgü bir şey olmadığı vurgulanarak geleneksel ve modern çoğulculuklar arasındaki fark ele alınmıştır. İslâm ve Osmanlı örneklerinde monizm ile diyalektik bir ilişki içinde şekillenen ve bireylere, birbirlerini tamamlayıcı tikel ve evrensel kimlikler verebilen geleneksel çoğulculuğun, modern dikotomik çoğulculuktan farkı belirtilerek bunun ulus devletler sonrası dönemde tekrar gerçekleşme şansının olup olmadığı tartışılmıştır. Bu bağlamda Batı ile Batı dışı dünyadaki meşruiyet krizinin farklı dinamikleri ve başlıca “meşruiyet ve yasallık” ile “özel ve kamusal” alanlar arasındaki ayırım ile karakterize ortak tezahürleri belirlendikten sonra aile hukuku örneğinde analiz edilmiştir. Meşruiyet krizinin kökenlerine inmeden sadece sonuçlarına, kültürel farklılık olgusuna çoğulculuk ekseninde çözümler üretmenin, palyatif, ideolojik bir tavırdan öteye geçemeyeceği sonucuna varılmıştır.
 
 
Bu yazı 12231 defa okunmuştur.
Bu makalenin tam metnini Sivil Toplum Dergisi 5. Sayı'da bulabilirsiniz.
Pluralism and Legitimacy Crisis
The aim of this paper is to question the dynamics and destination of the pluralism in the contemporary world in terms of the legitimacy crisis inherent in the Western modernity. It established first that pluralism of several kinds is a phenomenon quintessentially concerning legitimacy crisis and dealt with the difference between the traditional and modern pluralisms emphasizing that it is not a phenomenon peculiar to the modern world. Then, expounding in the Islamic and Ottoman cases the difference, from modern dichotomical pluralism, of the traditional pluralism which took shape in a dialectical relationship to monism and could provide people with complementary particular and universal identities, it discussed whether it has chance to be achieved once again in the post-nation-states era. In this context it described the different dynamics of legitimacy crisis and its common manifestations, in the Western and non-Western worlds, characterized mainly by the distinction between “legitimacy and legality” and “private and public spheres” by analyzing it in the case of family law. It concluded that, trying to produce solutions to the mere consequences of legitimacy crisis, that is, to the phenomenon of cultural diversity in the axis of pluralism without tracing it to the very roots, is impossible to go beyond a palliative, ideological stance.

Ana Sayfa  |  S.S.S  |  Site Haritası  |  Kullanım Şartları  |  İletişim
Copyright © Edam, 2006. Tüm Hakları Saklıdır.